UNPAD conference(Saito)

 


December 17th and 18th I and some laboratory member participated UNPAD conference. This conference is held two days. 1st day I listen 4 presentation from Prof Ph.D and Dr. They talked related to climate change. The next program was presentation by student. They talked their thesis. There were a lot of topic and I feel it is like Graduation thesis conference(In yamagata University B4 student make presentation for B2, B3 and Prof). I saw many research and I was interested in it. But some presentations I could not understand. So, I feel I should study terminology which used in facility of agriculture. The 2nd day I listen 3 presentation from Ph.D related their study. I study a lot of things from two days. And this two day was very interesting for me. Finally, there are closing. While this time, They give Sagae 
an an award as Best Presenter. Congratulations!


 1217日と18日に研究室メンバーとUMPADの会議に出席しました。この会議は2日間開催され、初日は4人の先生方から気候変動に関するプレゼンテーションがありました。まとまった話でとても聞きやすく本題とは少しそれますがプレゼンテーションの作り方も学べたとても有意義な時間でした。その後は学生による研究発表があり、それぞれ様々な題材を扱っていました。卒論発表会(山大では学部4年生が自分の卒論を23年生と教授たちの前で発表する)のようでいろいろな研究が見れて面白かったです。ところどころわからないところもあり、もっと農学部で使う用語などを勉強しないとという刺激も得られました。2日目はワークショップということで3人の教授が自分たちの研究分野の概要について語るというものでした。この二日間で様々なことを学び非常に楽しかった2日間となりました。最後に閉会式があり、その時に寒河江さんがベストプレゼンターとして表彰されました。この場をお借りしてお祝い申し上げます。おめでとうございます。

コメント

このブログの人気の投稿

HAZARD VS. RISK-BASED APPROACHES TO PROTECTING HEALTH (ERNEST)

Locust as a source of food and feed (Rahima)

Full vaccination(Sagae)