The wild boar in the field (Sagae)

 The wild boars are appearing in the field. They damage the field by digging soil, especially ridge. I had to fix it many times. That task is quite hard work and exhausting. The wild boar ware increasing this year so much and also the damage. Because 2 years ago was light snow like never before. So wild animals could keep active and doing even in winter. Then it leads to more reproduction activity. I was concerned so much at that time about the effect of light snow.  But I could not predict that I would take suffer from that's effect as direct.  


水田にイノシシが現れています。これが畦畔を破壊して、その度に修繕作業をやる羽目になっています。去年から今年にかけてイノシシはかなり増加しその被害も等しく増加しています。2年前、山形は今まで経験したことがないほど小雪でした。そのおかげで野生動物たちは冬でも活動を続けられました。つまりは繁殖もしくはそのための摂食ができたのです。当時、この小雪は生物や生態系に大きな影響を与えるだろうと懸念していましたが、まさかこんな形でそれを被るとは予想だにしていませんでした。

コメント

このブログの人気の投稿

HAZARD VS. RISK-BASED APPROACHES TO PROTECTING HEALTH (ERNEST)

Locust as a source of food and feed (Rahima)

Full vaccination(Sagae)