Winter is coming, How the animal can survive? (Arya)

 


Now the temperature is going to low and several time here has some rain with ice. In our laboratory, mainly we study about animal ecology and winter is very interesting situation for us. We are really want to know how is the mechanism of some aquatic animal Can survive in the winter. Last year, I tried to some experiment and field survey around Tsuruoka. The temporary result was mudsnail can survive over the winter with buried them selves in the mud and move from paddy field to canals area as they looked for the Then, other creatures also have their mechanism and many of them gathered in the mud or followed the mudsnail. It is very interesting, Mudsnail is very important creature for others aquatic animal. But is it true? I will do this again to know more, more and more! Winter and animal is very interesting for me!

近頃は気温も低く、雨や霰の日が続いています。私達の研究室は主に動物の生態について研究していますが、そんな私達にとって冬はとても面白い状況を作り出してくれます。私達は水生生物が冬を生き延びるメカニズムにとても興味を持っています。昨年、私達は実験と野外調査を鶴岡で実施しました。その結果、タニシは泥の中で冬を生き延びることが分かりました。水田にいるタニシは泥を求めて水路に移動したのです。それから他の生物も同じメカニズムを持っていました。多くの生物が泥に集まったり、タニシについていったりしました。これはとても面白いことです。タニシは他の生物にとってとても重要な生物なのです。果たしてこれは真実でしょうか。私は今年の冬にもう一度調査を行いこの謎を解明したいと思っています。現在、私達は調査の計画をしているところです。冬はもうすぐです。調査の計画が早く終わることを願います。


コメント

このブログの人気の投稿

HAZARD VS. RISK-BASED APPROACHES TO PROTECTING HEALTH (ERNEST)

Locust as a source of food and feed (Rahima)

Full vaccination(Sagae)