Cave-cricket (Sato)

As its name shows, they live in such a habitat. However, where I saw him, well this is a male adult, interestingly they have no wings, anyway, is not a cave. On the outside wall of the basement of my house, and it was a night of some very chilly days of this winter, he was staying there. As it was very cold such poikilotherm could not move. Even their antenna never moves at any of 0.1mm even after disturbed by me. I did not know his fate that night, but It obviously seemed the situation was not very easy for him. How beautiful and brave those hardly living in such nature, and this is the same for all creatures.

ここ数日の寒さがようやく和らいだ鶴岡ですが、先日、、あれはちょうど大雪が降った日でしょうか、カマドウマのオスを見かけました。英語では洞窟コウロギみたいな名前なんですが、この写真は洞窟で撮ったわけではなく、私の家の軒下で。寒さでまったく動くことができませんでした。触覚を触ってみましたが、その気配はありませんでした。それにしてもこの状況は、とても厳しそうに見えましたし、このような状況下で生きる彼らに敬意といいますか、勇気がもらえたといいますか、どうでしょう、、、とても美しく尊いものに思えたのは言うまでもありません。



コメント

このブログの人気の投稿

HAZARD VS. RISK-BASED APPROACHES TO PROTECTING HEALTH (ERNEST)

Locust as a source of food and feed (Rahima)

Full vaccination(Sagae)