Cold winter(Ishikawa)

 

It is mid-December, finally started snowing in Tsuruoka city. I am planning to research the situation in the canal in the field in front of the university during winter. The other days, I did pre-research in the canal in snowing and coldness told on my body. Today also, it was snowing a lot and I cleaned the snow covering greenhouse. It was very cold! But we have to remove the snow on the greenhouse. Because roof of greenhouse is broken if a lot of snow accumulates. By the way, this time is the last of my post this year. This year flew by and there are only two weeks in this year. In this laboratory, I can experience many things. Today, I did presentation in Sato sensei lecture and participated in international seminar held by foreign university online. But my ability is still low. I will study harder next year and also want to speak English well.

12月の中旬になり、鶴岡ではとうとう雪が降り始めました。これから、大学の圃場にある水路内の冬季の状況を調査する予定でいます。つい先日には雪が降る中予備調査を行ったのですが、手が凍りつきそうなほど寒くとてもこたえました。今日も朝にかなりの雪が降り温室の雪かきを行いました。とても寒かったです!しかし温室に積もった雪は取り除かなければいけません。なぜなら温室の屋根に雪がたくさん積もると屋根が壊れてしまうからです。ところで今年の自分の投稿は今回が最後です。あっという間に時が過ぎ、気づけば今年も残り2週間となりました。動物生態学研究室では、たくさんの経験をさせていただきました。今日は佐藤先生の授業でプレゼンテーションをさせてもらい、その後は海外の大学主催の国際的なセミナーにオンラインで参加しました。しかし自分の能力はまだまだです。来年はもっとたくさん勉強して、英語も流暢に喋れるようになりたいです。


コメント

このブログの人気の投稿

HAZARD VS. RISK-BASED APPROACHES TO PROTECTING HEALTH (ERNEST)

Locust as a source of food and feed (Rahima)

Full vaccination(Sagae)