AGAINST CORONA VIRUS (Arya)

This month our university decided to lockdown again, and we should work from home. This month I came to the lab only several times for snail maintenance and so on. It is because coronavirus infection is increasing in Yamagata Prefecture. This month was very difficult due to not only snow but also mental problems that I couldn't touch directly with people, longer time spent at home, and increased electricity and water bills. I must do it as against COVID-19 infection. I heard many of my relatives in Indonesia are infected by Corona Virus. It was making me more aware of this virus with some prevention activities such as stay at home as much as I can, avoid a crowded place, wearing a mask when I am going outside, social distancing, limiting myself to meet people. Then I consulted with my aunty and she is a doctor in epidemiology studies and she said of course what I did is good things to do but she said the most important is healthy food and mental condition. Healthy food is very important mainly some food contains vitamin. She also recommended me to consume vitamin C and D3, she said some researches mention vitamin is very important to prevent infection by the virus. So, I decided to buy some fruits, multivitamins, honey, and some ‘jamu’ (herbal medicine). It makes my body feel good and strong. Then mental condition also important. Did you ever hear “Health inside, health outside” or “Mensano in corporesano” which means "a healthy mind in a healthy body". Work from home makes me stressful sometimes but I should maintain my mind to keep healthy so sometimes I texted with my friends also did some zoom video call with my relatives. I miss interacting without any border also dinner or lunch outside maybe... but.. well this situation is very hard and I should limit my activity.

今月、私たちの大学は再び封鎖することを決定しました、そして私たちは自宅で仕事をするべきです。今月はカタツムリのメンテナンスなどで数回しか研究室に来ませんでした。山形県ではコロナウイルス感染が増加しているためです。今月は、雪だけでなく、人と直接触れられない精神的な問題、家で過ごす時間が長くなり、電気代や水道代が増えたため、非常に困難でした。私はCOVID-19感染に対してそれをしなければなりません。インドネシアの親戚の多くがコロナウイルスに感染していると聞きました。できるだけ家にいる、混雑した場所を避ける、外出するときはマスクを着用する、社会的距離を置く、人との出会いを制限するなどの予防活動によって、このウイルスに気づきました。それから叔母に相談しました。彼女は疫学研究の医師で、もちろん私がしたことは良いことだと言いましたが、最も重要なのは健康的な食事と精神状態です。健康食品は非常に重要であり、主に一部の食品にはビタミンが含まれています。彼女はまた私にビタミンCとD3を摂取するように勧めました、彼女はいくつかの研究がビタミンがウイルスによる感染を防ぐために非常に重要であると述べていると言いました。そこで、果物、マルチビタミン、蜂蜜、そして「ジャムウ」(漢方薬)を購入することにしました。それは私の体を気持ちよくそして強く感じさせます。次に、精神状態も重要です。 「内面の健康、外面の健康」や「健康な体の中の健康な心」を意味する「コルポレサーノのメンサーノ」を聞いたことがありますか。在宅勤務はストレスを感じることもありますが、健康を維持するために心を維持する必要があるため、友人とテキストメッセージを送信したり、親戚とズームビデオ通話をしたりすることもありました。外での夕食や昼食も国境を越えて交流するのが恋しいです...しかし..まあ、この状況は非常に難しいので、活動を制限する必要があります。


コメント

このブログの人気の投稿

HAZARD VS. RISK-BASED APPROACHES TO PROTECTING HEALTH (ERNEST)

Locust as a source of food and feed (Rahima)

Full vaccination(Sagae)