Aquatic creatures in winter season (Ishikawa)

 

I joined Arya san field activity for his experiment on last Friday and today. Today, we went to field in Yutagawa and Oyama to collect snails such as mud snails and kawanina. First, we went to Yutagawa, but no creatures in there we could check. Then we went to Oyama we went last Friday. We could found aquatic creatures like last Friday, but we could collect few snails because it is difficult to collect them due to snow and strong wind. We will go to Oyama again when weather is fine. Today was so cold that my hands and foots were almost frozen. In these activities, we could find not only snails but also loaches and spider. I was impressed that these creatures survive in canal in such a very cold condition.

先週の金曜日からアリヤさんの実験の手伝いをしています。カワニナやタニシといった巻貝類を採集するために今日は湯田川と大山地域の水路に行きました。最初に湯田川に行ったのですが採集できそうなところには水生生物がいませんでした。その次に先週の金曜日にも行った、大山地域の水田に行きました。先週同様水生生物が見られたのですが、今日はあいにくの雪と強風で採集が非常に困難で、わずかな数の巻貝しか採集できませんでした。また天気の良い日にもう一度大山の水路に行く予定です。それにしても今日は非常に寒かったです。作業中は手足が凍りそうでした。これまでの採集で、巻貝だけでなく、ドジョウやクモも見つけました。私は彼らがこの極寒の中でも水路内で生きていることに感服します。


コメント

このブログの人気の投稿

HAZARD VS. RISK-BASED APPROACHES TO PROTECTING HEALTH (ERNEST)

Locust as a source of food and feed (Rahima)

Full vaccination(Sagae)