Black Soldier Fly in winter (Saito)

These days I captured BSF from chicken compost. Last autumn I collected BSF also. But the BSF residence seems to be different from autumn. In winter, the positions BSF lives were not so strong smell. But, in autumn I collected from some stinking place. In autumn I collected BSF pupae from compost surface. In winter season they were in compost around 10cm from surface. Then, I wondered in winter season BSF need high temperature to survive. But I found BSF pupae at edge of compost. That depth was almost 1~5cm. I do not know why this happened. So, I will read journal related BSF in winter season.


 アメリカミズアブを最近、鶏糞堆肥から捕まえてきました。秋近くにも1度ミズアブを採取したのですが、冬になりミズアブのいる場所が変化していると感じました。冬場のミズアブの大多数はコンポストの深さ約5㎝ぐらいのところにいました。そして臭いの強い場所にはほとんどいなかったように感じました。秋に採取したときはほとんどのアメリカミズアブの蛹が地表に出ていました。また、臭いの強弱に関係なく存在しているように思えました。冬場で温度も低いからコンポスト内の温度の高い場所に移るのだろうと思っていたのですが、コンポストの横にこぼれた堆肥の深さ1-5㎝の場所にもミズアブがいたのでどのような理由で雪の近くにいるのだろうと疑問に思いました。そのため、今後はミズアブの越冬の論文を探してみたら面白いのではないかと思っています。

 

コメント

このブログの人気の投稿

HAZARD VS. RISK-BASED APPROACHES TO PROTECTING HEALTH (ERNEST)

Locust as a source of food and feed (Rahima)

Full vaccination(Sagae)