Practice of English Conversation (Kajiyama)

   We B3 students started to study not only chili seedling but also English conversation. Today I will introduce what we do for studying English.

   I and B4 students (from Japan) usually have discussion with M2 student (from Indonesia). We have ever discussed about “Environmental Problem from Oil Palm plantation” or “What do you want to do, if you become a prime minister” and so on. 

Palm trees

   Another B3 student also study English with M2 student. In their training, she tells opinions about news she read. After that learning about vocabulary and grammar.

   I do not get used to a lab life with English yet. But I will study English hard to make conversation with international students.


 私たち、学部3年生は、トウガラシの実験だけでなく、英会話の練習も始めました。今日は、英語を学ぶためにしていることを紹介したいと思います。

 私と学部4年生は、修士2年生の留学生とディスカッションをしています。今までに、「油ヤシによる環境問題」や「総理大臣になったらどのような政策を行いたいか」などについて話し合いました。

 もう1人の学部3年生も、修士2年生と英語を勉強しています。練習の内容は、彼女が読んだニュースについての意見を発表し、その後語彙や文法について勉強することです。

 私はまだ、英語を使った研究室での生活に慣れていません。しかし、留学生と会話するために英語を一生懸命勉強したいと思います。


コメント

このブログの人気の投稿

HAZARD VS. RISK-BASED APPROACHES TO PROTECTING HEALTH (ERNEST)

Locust as a source of food and feed (Rahima)

Full vaccination(Sagae)